Ježkoviny
Do pelechu |
- - - - - - - |
Celý kožich přehledně |
Bodliny (články všecky) |
Bleší cirkus (kultura pichlavě) |
Doprava&urbanismus |
- - - - - - - |
Ježkův notes |
- - - - - - - |
Vokem ježkovým |
Lajny jinam |
Vyčenichat |
Kontakti |
Nabodeníčko
Tak hurá, konečně mi dorazila zásilka z malé číny (thaiwan) s motorem (a dalšími součástkami) na elektromotorizaci obyčejného kola. Výkon 360W (krátkodobě i 500W) je podle mých testů s 250W motorem a podle diskusních fór dostatečný, aby to vyletělo i krpály na vysočině. Jen zbývá převést starýho odepsanýho horskáče (garážová kulisa, model "ocel 93) do servisu, nechat si prodloužit řetěz, a hlavně sehnat baterky. To je z toho tak největší dilema.
Levné olověné jsou sice těžké, nemají rádi nabíjení velkými proudy ale zase jsou levné a nemusí se kupovat přes půl zeměkoule. Ty lepší typy u nás jednak prakticky nejsou a těch pár dodavatelů si je cení jak kdyby byly ze zlata - i 100% navýšení ceny v našich obchodech proti světu je běžná věc. No a když i od těch nejlevnějších světových obchodů to taky není žádná sláva (dražší jak celý motorizovaný kit), tak radši tady koupím dočasně nějakou olověnou zátěž a vyčkám na nich do jara, až se pohnou ceny těch supetruper nano lithium feritových - s obchodními názvy jako LiFEPO4, A123, LiFE. Ostatně dalším stávajícím problémem těch nových baterek jsou nabíječky. Baterky mají sice všechna superlativa, co si dokážete představit, ale jakousi nevýhodou je, že neexistují v podstatě kompaktní nabíječky (s napájením na 230V), které by byly schopné do nich šťouchat proud na hraně jejich vlastností. No potom k čemu mít užasné baterky, které nemůžete "natankovat" za pár minut prostě proto, že není ta správná nabíječka.
No a pár parametrů - Je to vlastně takový moped ve vyšším levelu. Zůstaly tam šlapky a přehazovačka (vlastně všechny vlastnosti běžného kola), drží si to nízkou váhou (zhruba jak na výlet osazené běžné kolo - 22-24Kg i s baterkama. Neplést s těmi čínskými hotovými elektrokoly, které váží 35-40kg!!!!) a dojezd stačí tak akorát na vzdálenosti, na kterou by jste se odvážili s babetou (na cruise skrz evropu to není .... i když i to je reálné s rychlonabíjecími baterkami). Jezdit se dá bez papíru a helmy (helmu ale doporučuji, kamarád se nedávno na elektrokole vyboural, a to byl celkem vyježděný cyklista), jezdí stejně rychle a rychleji jak dokážete rozpálit obyčejné kolo (20-40km/h). Dojezd podle kapacity baterek, na 10Ah/24V to je zhruba 30km. Podrobněji o testech a fotky napíšu v dalších článcích.
|
|
Celý článek... |
Je vyžadováno přihlášení.