Ježkův notes
Má být socha Masaryka zpět před jihlavským gymplem? Tisk E-mail
Hodnocení čtenářů: / 1
Napsal Wec   
Středa, 17 březen 2010

Před jihlavským gymnáziem stála socha TGM od jihlavského sochaře Schlezingera. Socha byla vztyčená roku 1948, autor "odměněn" následující rok 25lety vězení v lágru, kde roku 1955 umírá. Socha ho přežila o šest let. V roce 1961  (to měla být ta doba uvolnění?) byla tajně odstraněna, odvezena na Čerínek a pro jistotu rozmlácena. S Masarykem před školou tedy byla Jihlava 13 let, přiznejme že z těch horších let rudé totality.  Dnes se snaží nový výbor navrátit repliku sochy zpět. Otázkou je, zda má smysl vyrábět kopii a vyměňovat jeden pomník za druhý (jeden pomník tam už je).

Aktualizováno ( Středa, 06 říjen 2010 )
Celý článek...
 
Mezinárodní festival dokumentu začal Tisk E-mail
Hodnocení čtenářů: / 0
Napsal Wec   
Sobota, 25 říjen 2008

 A je to. Mezinárodní festival dokumentu v Jihlavě opět trochu rozčeří klidné hladiny města, přitáhne spousty lidí a oživí na týden kina a hospody. Centrálu najdete v DKO "odboráku". Doporučuji večer vyrazit po bílé lajně z vápna a projít po trase,  a nkteré jsou jako korálky navlečené kina, hospody, vystavy  a další. Tak si to užijte, ani ne za tyden to skončí a město se ponoří opět do podzimní mlhy a klidu.

Aktualizováno ( Pátek, 07 listopad 2008 )
Celý článek...
 
Šumné Horácko v projektu Šumná města Tisk E-mail
Hodnocení čtenářů: / 1
Napsal Administrator   
Pondělí, 13 říjen 2008

 Dneska 13.10 v 21.25 na ČT2 bude vysíláno v cyklu Šumná města  díl Šumné Horácko. Kdo nestihne tak může naladit v pátek 17.10 - tedy vlastne v sobotu ráno -  ve 3.40. Sebe nebo videorekordér. A nebo počkat, až se to někde sloví na internetu

 

Aktualizováno ( Středa, 20 říjen 2010 )
Celý článek...
 
Jak přežít burzovní krizi - tip pro investory Tisk E-mail
Hodnocení čtenářů: / 0
Napsal Wec   
Pátek, 10 říjen 2008

 Kamarád mi poslal ekonomický přehled o realitě houpačky jménem akciový trh.

 

" Kdo si koupil před rokem za $1000.00 akcie Nortelu, má teď $49.00.

Kdo koupil Enron, má za původních $1000.00 jen $16.50.

Pokud jde o Worldcom, tomu zbylo $5.00.

Pokud jste si nakoupili za $1000.00 Budweiser, tedy pivo, ne akcie, a během roku ho vypili a vrátili zálohované plechovky po 10 centech, máte teď $214.00. "
 

 

Jako správný horák teda vidím objekt investice jednoznačný - pivo Bernard s patentovým uzávěrem.  To je zálohované celými sedmi korunami a nabízí to tak ideální poměr ceny užitné a zůstatkové.  Pravda, kupovat lahváče v Lidlu za ceny té zálohované flašky se možná jeví jako ekonomicky ještě výhodnější, ale o užitku už si dovolím pochybovat.

 

Staré pořekadlo, že RUM je R.ozumně U.ložená M.ěna  myslím, že neplatí; lahve už myslím nezálohují, byť by to byl ten Jindřichohradecký s lodičkou.

 

Takže hlavu vzhůru, na akcie nemyslete a ukládajte svůj majetek s rozumem a užitkem jako já!

 


 

Aktualizováno ( Pátek, 10 říjen 2008 )
Celý článek...
 
Dorazil konečně motor na kolo Tisk E-mail
Hodnocení čtenářů: / 7
Napsal Wec   
Pátek, 10 říjen 2008

 Tak hurá,  konečně mi dorazila zásilka z malé číny (thaiwan) s motorem (a dalšími součástkami) na elektromotorizaci obyčejného kola. Výkon 360W (krátkodobě i 500W) je podle mých testů s 250W motorem a podle diskusních fór dostatečný, aby to vyletělo i krpály na vysočině.   Jen zbývá převést starýho odepsanýho horskáče (garážová kulisa, model  "ocel 93) do servisu, nechat si prodloužit řetěz, a hlavně sehnat baterky. To je z toho tak největší dilema.

 

Levné olověné jsou sice těžké, nemají rádi nabíjení velkými proudy ale zase jsou levné a nemusí se kupovat přes půl zeměkoule. Ty lepší typy  u nás jednak prakticky nejsou a těch pár dodavatelů si je cení jak kdyby byly ze zlata - i 100% navýšení ceny v našich obchodech proti světu je běžná věc. No a když i od těch nejlevnějších světových obchodů to taky není žádná sláva (dražší jak celý motorizovaný kit), tak radši tady koupím dočasně nějakou olověnou zátěž a vyčkám na nich  do jara, až se pohnou ceny těch supetruper nano lithium feritových - s obchodními názvy jako LiFEPO4, A123, LiFE. Ostatně dalším stávajícím  problémem těch nových baterek jsou nabíječky. Baterky mají sice všechna superlativa, co si dokážete představit, ale jakousi nevýhodou je, že neexistují v podstatě kompaktní nabíječky (s napájením na 230V), které by byly schopné do nich šťouchat proud na hraně jejich vlastností. No potom k čemu mít užasné baterky, které nemůžete "natankovat" za pár minut prostě proto, že není ta správná nabíječka. 

 

No a pár parametrů - Je to vlastně takový moped ve vyšším levelu. Zůstaly tam šlapky a přehazovačka (vlastně všechny vlastnosti běžného kola), drží si to nízkou váhou (zhruba jak na výlet osazené běžné kolo - 22-24Kg i s baterkama. Neplést s těmi čínskými hotovými elektrokoly, které váží 35-40kg!!!!) a dojezd stačí tak akorát na vzdálenosti, na kterou by jste se odvážili s babetou (na cruise skrz evropu to není .... i když i to je reálné s rychlonabíjecími baterkami).

Jezdit se dá bez papíru a helmy (helmu ale doporučuji, kamarád se nedávno na elektrokole vyboural, a to byl celkem vyježděný cyklista),  jezdí stejně rychle a rychleji jak dokážete rozpálit obyčejné kolo (20-40km/h). Dojezd podle kapacity baterek,  na 10Ah/24V to je zhruba 30km.  Podrobněji o testech a fotky napíšu v dalších článcích.

Takhle to má vypadat - až na tu skládačku

 

Aktualizováno ( Středa, 08 říjen 2008 )
Celý článek...
 
<< Začátek < Předchozí 1 Následující > Konec >>

Výsledky 1 - 9 z 9
SEO by Artio