Dorazil konečně motor na kolo Tisk E-mail
Hodnocení čtenářů: / 7
SlabéVynikající 
Napsal Wec   
Pátek, 10 říjen 2008

 Tak hurá,  konečně mi dorazila zásilka z malé číny (thaiwan) s motorem (a dalšími součástkami) na elektromotorizaci obyčejného kola. Výkon 360W (krátkodobě i 500W) je podle mých testů s 250W motorem a podle diskusních fór dostatečný, aby to vyletělo i krpály na vysočině.   Jen zbývá převést starýho odepsanýho horskáče (garážová kulisa, model  "ocel 93) do servisu, nechat si prodloužit řetěz, a hlavně sehnat baterky. To je z toho tak největší dilema.

 

Levné olověné jsou sice těžké, nemají rádi nabíjení velkými proudy ale zase jsou levné a nemusí se kupovat přes půl zeměkoule. Ty lepší typy  u nás jednak prakticky nejsou a těch pár dodavatelů si je cení jak kdyby byly ze zlata - i 100% navýšení ceny v našich obchodech proti světu je běžná věc. No a když i od těch nejlevnějších světových obchodů to taky není žádná sláva (dražší jak celý motorizovaný kit), tak radši tady koupím dočasně nějakou olověnou zátěž a vyčkám na nich  do jara, až se pohnou ceny těch supetruper nano lithium feritových - s obchodními názvy jako LiFEPO4, A123, LiFE. Ostatně dalším stávajícím  problémem těch nových baterek jsou nabíječky. Baterky mají sice všechna superlativa, co si dokážete představit, ale jakousi nevýhodou je, že neexistují v podstatě kompaktní nabíječky (s napájením na 230V), které by byly schopné do nich šťouchat proud na hraně jejich vlastností. No potom k čemu mít užasné baterky, které nemůžete "natankovat" za pár minut prostě proto, že není ta správná nabíječka. 

 

No a pár parametrů - Je to vlastně takový moped ve vyšším levelu. Zůstaly tam šlapky a přehazovačka (vlastně všechny vlastnosti běžného kola), drží si to nízkou váhou (zhruba jak na výlet osazené běžné kolo - 22-24Kg i s baterkama. Neplést s těmi čínskými hotovými elektrokoly, které váží 35-40kg!!!!) a dojezd stačí tak akorát na vzdálenosti, na kterou by jste se odvážili s babetou (na cruise skrz evropu to není .... i když i to je reálné s rychlonabíjecími baterkami).

Jezdit se dá bez papíru a helmy (helmu ale doporučuji, kamarád se nedávno na elektrokole vyboural, a to byl celkem vyježděný cyklista),  jezdí stejně rychle a rychleji jak dokážete rozpálit obyčejné kolo (20-40km/h). Dojezd podle kapacity baterek,  na 10Ah/24V to je zhruba 30km.  Podrobněji o testech a fotky napíšu v dalších článcích.

Takhle to má vypadat - až na tu skládačku

 

 

Aktualizováno ( Středa, 08 říjen 2008 )
 
< Předch.   Další >
SEO by Artio