Jízda po městě - 100 kilometrů za šest .. ale korun! |
![]() |
![]() |
Napsal Wec | ||||||
Pátek, 07 listopad 2008 | ||||||
Strana 1 z 4
Už jsem narazil i na slepé cesty, jsou drahé a poučné, inu úděl. V článku podrobněji o provozních vlastnostech z bežného městského provozu v hrbolaté Jihlavě. Součástky dorazily v krabici v pořádku až z ostrovní Číny. Sice jsem musel po objednaní a zaplacení asi po třech týdnech urgovat mailem, ale obratem mi bylo odpovězeno a podle data z pošty i po této urgenci odesláno. Na poště jsem to měl sedm dní po zaregistrovaní na Thaiwanské poště, na cestu přes půl zeměkoule je to slušný.
Co mě v krabici čekalo?
Ovládací "plyn" rukojeť s indikátorem baterek. V základním setu je pro tento konektor "plynová" rukojeť na řidítka s integrovaným diodovám třístupňovým ukazatelem napětí baterek. Je možné si za pár dolarů přiobjednat magnetické čidlo na šlapky, respektive šlapku a rám. Na toto čidlo je na tomto vícežilném konektoru odbočka se stejným konektorem. Toto čidlo potom přidá kolu vlastnost P.A.S., což znamená motorová asistence při šlapaní, laicky řečeno motor maká jen když makáte sami a točíte šlapkami. Samozřejmě zůstane funkční ten luxus plynové rukojeti, kdy opravdu šlapky použijete jen jako stupačky. Konzole se šrouby pro uchycení motoru: Nosný kus je z duralového L profilu (bych řekl) uříznutý kus s vyvrtanými otvory pro uchycení motoru i distančních a překlenovacích trámků. Ty jsou čtyři, opět předvrtané. Protože jsem neměl horské kolo, byl problém to chytnout na uzké vidlice kola Favorit. Nejdřív jsem společně se servismanem spekuloval, že bych převrtal ty trámky a zvětšil díry v konzoli. Nakonec ale jako dostatečné se ukázalo řešení, že konzole je chycená jen třemi šrouby - dva vepředu a jen jedním vzadu uprostřed vidlice. Dostatečně utažené to vytváří páku na obě vidlice a to by mělo stačit. I vzhledem k tomu, že bych na jaře to přehodil na horské kolo, tak je lepší nesnižovat pevnost trámků a držáku dalším odvrtáváním materiálu. 44T talíř s volnoběžkou: Protože motor pohání přímo řetěz, je potřeba zaměnit talíř za takový, který má v protipohybu volnoběžku a pří běžícím motoru netočí pedály. Součástí kitu je takový talíř. Nejdřív jsem nevěřil, že to něco vydrží, vypadá to totiž na fotkách jako kus plechu. Je to ale kus ocelového plátu a nevypadá, že be se to mohlo něčím ohnout. K tomu je i přišroubovaný plastový chránič řetězu. Páky a osa: Protože je motor pěkný cvalík do všech stran, vyžaduje i výměnu osičky za delší. Osička je kalený výkovek. No a rovnou jsou k tomu v setu i nové páky. Stačí pak jen našroubovat zpátky šlapky. Rozměry závitů jsou standardní.
No a poslední, jak jsem zjistil velmi důležitá, věc je zhruba metrový dvoulinkový kabel k baterii zakončený samicí k tomu zámečkovému konektoru. Při brouzdání jsem takový konektor v českých shopech nenašel, proto ta poznámka. Pro provoz je ale potřeba konektor z motoru i z baterek zaizolovat proti dešti i mlze - jistota je jistota.
|
||||||
Aktualizováno ( Úterý, 11 listopad 2008 ) |
< Předch. | Další > |
---|